maandag 3 augustus 2015

31 juli terug naar huis

Vandaag vliegen we naar huis toe......we hebben het idee dat het niet helemaal klopt qua tijdbeleving want hebben het gevoel dat we hier pas 2 weken zijn.
Helaas is dat niet zo en is de realiteit zo dat we echt naar huis gaan.

De ochtend doen we nog rustig aan, ontbijten lekker en zitten nog even lekker buiten.
Helaas ook deze keer weer in de regen..

We pakken de laatste dingetjes in, maken de koelkast leeg en ruimen de boel op. Wat is dat toch dat ik zoveel mogelijk netjes wil achterlaten terwijl we echt de hoofdprijs betalen in deze villa aan schoonmaakkosten. ;-(

Rond 14:00 uur doen we voor de laatste keer de deur achter ons dicht en vertrekken we voor een 31/2 uur duurende rit naar Miami.

Nog een paar foto's van de entree van RIverStrand Community

Alles is echt zo mooi aangelegd en onderhouden dat je je bijna in het Disney Area waant.

Dan is het toch echt tijd om te vertrekken, we zijn er allemaal stil van.....

De rit verloopt prima

achter ons zie je de mooie wolken en regen

We rijden om 17:00 uur Miami in en komen vrijwel direct in de vrijdagmiddagspits terecht.
File, file, file het lijkt Amsterdam wel....hahaha

We leveren de auto in en bij Budget en zien dat het huurbedrag een stuk hoger ligt als op de eigelijke offerte.
Dus hup naar de Budgetbalie waar we een flinke discussie hebben met de medewerker die ons helpt. Helaas, deze gaan we niet winnen..... dus voor eens en nooit meer huren bij Budget!

Daarna richting American Airlines en hier ontstaat fllinke verwarring. Gisteren hebben we een mail gekregen dat Britisch Ailines de vlucht heeft uitbesteed aan Iberia maar op de vlucht gegevens staat American Airlines.  Inchecken lukte gisteren niet..

We vragen hulp bij een medewerker die ons zegt dat we kunnen inchecken bij de daarvoor bestemde palen, dit lukt dus ook niet.
Hmm, dan weer terug naar de medewerker die ons zegt in de rij te gaan staan en in te checken aan de balie. Er zijn maar 2 baliemedewerkers en de rij is groot. Nadat we eindelijk na 11/2 uur aan de beurt zijn, zegt de medewerker....jullie moeten inchecken bij Iberia.......Nee!!

Fred ontploft zo'n beetje en ik krijg enorme stress! We hebben het meerdere keren nagevraagd!
Dus op naar de balie van Iberia...
2 jaar geleden hebben we in Miami bijna onze vlucht gemist, we hadden het toen verkeerd ingeschat maar de stress die ik toen had, voel ik nu weer. We zijn dus niet blij!

Gelukkig ging het bij Iberia wel snel alleen doordat we zo laat waren zitten we alle 4 op verschillende plaatsen in het vliegtuig. We gaan dat aan de Gate wel proberen op te lossen.

Door de douane gaat gelukkig vlot en bij de Gate zit een hele aardige meneer die ons 2 om 2 in het vliegtuig zet, wij blij.
Met een uurtje vertraging gaan we om 23:10 uur de lucht in.
De vlucht verloopt prima, uiteindelijk hebben de jongens 4 stoelen voor z'n tweeen en slapen ze bijna de hele vlucht.

Om 8:20 uur landen we in Madrid waar we een overstap hebben van 2 uurtjes en een hele andere wereld in stappen. We drinken bij de Starbucks een koffie en vertrekken precies op tijd voor het laatste stukje.

Om 18:20 landen we op Schiphol waar we worden opgehaald en 10 minuten later thuis zijn. Moe maar voldaan na een lekkere vakantie

Een terug blik:

Miami blijven wij een gewelige stad vinden waar nog altijd dingen zijn die we nog niet hebben gezien of gedaan of om er "gewoon" te zijn en de stad en het strand te ervaren. Hier gaan we zeker naar terug!

Key West was voor ons nieuw. We vonden het er heerlijk, de sfeer is er anders als in overige strandplaatsen in Florida, een beetje een combinatie van Ibiza en Florida. Heel leuk en relaxed.
Wij houden wel als bijna stadsmensen van een beetje drukte binnen handbereik, dus dit was eigenlijk heel ideaal.

De villa was geweldig! Jammer dat hij is verkocht maar we hebben wel contact met degenie die de huizen hier beheerd.  De omgeving was geweldig, midden op de Gofbaan aan het meertje
Alles prachtig, en wat lijkt ons eigen huis  nu weer klein. ;-)

De omgeving Bradenton.
De stranden zijn mooi, Tampa en St. Peterburg vlakbij, meerdere shopgebieden wat wil je nog meer.
Tja.....wat natuurlijk heel jammer was is dat het weer echt slecht is geweest. Als je naar FLorida gaat calculeer je een dagelijks bui in. Dat is nou eemaal de realiteit maar wat we nu hebben meegemaakt was bijzonder.
Hele dagen regen.... Echt jammer hoor. Er waren plannen om te fietsen,  te relaxen aan het pooldeck, te kanoen, naar StateParks te gaan, met little Toot te gaan, te jetskiien en zomeer maar dat hebben we niet kunnen doen. Teveel water, teveel onweer enz. enz.
Het slechte weer circuleerden boven in de Golf van Mexico en wij zaten precies in de hoek die constant de volle laag kreeg.  Op andere blogs zagen we mensen in de zon....we hebben ook wel geprobeerd het betere weer op te zoeken. Soms lukte dat, soms niet.
Natuurlijk is het gewoon al fijn om in Florida te zijn ook met slecht weer maar het is niet meer leuk als het dagelijks is en je al blij bent als het droog is. Het heeft wel degelijk de laatste week  beïnvloed en dat is toch jammer.
 In februari hadden we de meest kouden dagen in 40 jaar en nauwelijks zon en nu hadden we de meest natte dagen in jaren.... tja...dat is puur pech.
Ondanks dat hebben we het fijn gehad en kunnen terug kijken op een fijne vakantie die we als gezin hebben gedaan. Volgend jaar gaan de jongens met vrienden op vakantie en gaan wij met zn tweeën.
Wat het gaat worden weten we nog niet, plannen genoeg maar het kan nog alle kanten opgaan.

1. He bah wat een stress ff op het vliegveld,maar gelukkig alles opgelost.
    En na jullie gaan weer naar de zon want die schijnt in Nederland.
    En wij zitten hier nu weer in de regen...
    Maar wat hebben jullie ondanks het weer toch weer een heerlijke vacantie gehad.
    En wij hebben meegenoten van jullie mooie blog thanx..
    Groetjes

2. Ondanks alle hectiek toch gelukkig een voorspoedige terugreis gehad (nu begrijp ik waarom je op zoek was naar een Starbucks :)) en een prima vakantie met de jongens om op terug te kijken.

3. Heerlijke vakantie hebbne jullie gehad, maar oh dat weer... zou er zo van balen! Je gaat toch ook voor de zon, ook al is Florida altijd leuk. Ik had in februari mazzel met het weer, koel, maar volop zon. Had er zo van gebaald als dat anders was. En in de zomer reken je daar helemaal niet op. Hopelijk volgende keer beter. Bedankt voor de blog en welkom thuis!

4. Wat jammer van de stress op het vliegveld en bij Budget ga ik zeker nooit huren, heb ik al meer slechte verhalen over gehoord, jammer! Jullie kunnen toch terug kijken op een heerlijke vakantie, jammer okk dat de sunshine het af liet weten de laatste week! Het is toch niet leuk al die dingen die jullie graag hadden willen doen, die door het weer niet door konden gaan.maar ja niks aan te doen! Ik heb genoten van jullie verslag, bedankt , ik vond het erg leuk!

5. Ondanks dat jullie heel veel regen hebben gehad, hebben jullie het toch heerlijk gehad en genoten, ik wil je heel hartelijk bedanken dat we weer mee mochten genieten van jullie belevenissen, en ik hoop tot volgend jaar
    grtjes Mineke

6. Wat een stress op het vliegveld. Ik kan mij voorstellen dat de paniek een beetje toeslaat. Het is gelukkig goed gekomen. En ja, dat weer, echt niet geloven.
    Het blijft jammer dat het zoveel invloed heeft gehad maar ik hoop dat jullie toch genoeg dingen hebben kunnen doen waardoor het een onvergetelijke vakantie is geworden. Bedankt dat wij hebben kunnen meelezen, tot een volgende keer.

7. Wat een gedoe bij Budget zeg! Ben ook wel een beetje bang geworden, wij gaan hier straks in Baltimore de auto inleveren, ben benieuwd.
    Jammer van al die regen in Florida, maar jullie hebben toch nog heel veel leuke dingen gedaan. Bedankt voor het meelezen en tot blogs!!